Thursday, March 18, 2021

Torsdag

 


Solen sken så vackert igår in i min lägenhet.

Detta livet är så konstigt, att jobba i sitt kök. Men man har vant sig. Går ut på mina promenader på morgonen, hem och starta datorn och dricka kaffe. Det är skönt att slippa pendla. Man ser ingen avmattning på smittan så man kan ju undra hur länge det här ska hålla på. Men jag ska åka till kontoret några dagar i veckan ca fyra veckor framåt. Administratören ska stötta sjukresehandläggarna så jag och Maja ska turas om med administratörsuppgifterna. Så nu får jag kliva ur mina söndriga jeans och klä på mig något annat. Tror det blir bra.

6 comments:

Znogge said...

Så mysigt det ser ut hemma hos dig och så fint med en bukett.
Kanske blir det lite lagom balans att åka till kontoret några dagar per vecka under en period.
I vår region minskar fallen så jag hoppas att det fortsätter så.

Kram och god kväll!

ime said...

Ja på ett vis kan det nog bli bra att åka iväg ett par dagar. Jag behöver nog lite omväxling.
Smittan är väl lite lägre i Skåne just nu men i hela landet syns ingen avmattning.
Kram

Ingrid said...

Det blir allt ljusare och solens strålar når in och lyser upp. Men de visar också på smutsiga fönster och annat som måste åtgärdas :D
Det har varit en underlig tid och många har fått nya rutiner. Det blir nog skönt för dig att få komma in till kontoret några dagar i veckan och kanske träffa några arbetskamrater. Men sedan är det nog lika skönt att få stanna hemma de andra dagarna och kunna ta det lite lugnt och fortsätta med de nya morgonrutinerna.
Kram

ime said...

Ja usch mina fönster ser jättehemska ut!
Det är precis som du säger, nog bra att få komma iväg lite men lika skönt att få jobba hemifrån också.
Kram

Från Glam till Damm said...

Så vackert ljus i ditt kök! Jag kan förstå att det blir lite ensamt att jobba hemma men även skönt att slippa pendla. Jg ser heller ingen slut på detta och speciellt nu när vaccinet är försenat.

Ha en fin dag!

Kram, Anneli

ime said...

Ja det är dubbelt det där, samtidigt som man saknar sina arbetskamrater så är det skönt att slippa pendla. Tror att det här kan hålla på ett bra tag till.
Ha en fin dag du också!
Kram