Saturday, February 17, 2024

Lördag igen

 Härligt vårväder ute med sol och fullt av vintergäck och snödroppar i rabatterna. Har precis varit en runda på stan. Egentligen gick jag upp bara för att handla lite mat men vi har ju sån söt liten blomsterbutik i mina kvarter så det blev ett fång gula tulpaner och lite stearinljus därifrån också. Jag köpte en större narciss när jag var i Sölvesborg för två veckor sen, skulle bli fina aprikosfärgade blommor, men den har inte vuxit alls på två veckor. Vet inte om det är kört, man kan ju inte göra något med en sån, jag fattar inte varför den inte växer, det var ingen billig blomma.

Annars har det inte hänt så mycket i veckan, jag har jobbat några dagar hemifrån och några på kontoret som vanligt. Har klarat mig utan huvudvärk ett par dagar, hoppas det är ett gott tecken. Jag har bokat tågbiljetter till Stockholm till påsk och det ser jag fram emot jättemycket.

10 comments:

Znogge said...

Så skönt att vi äntligen kan njuta av solen en dag för visst blir man på bättre humör. Så fint med en bukett tulpaner och fina ljus får man inte för många av. Hoppas din narciss sätter fart och kommer att blomma. Det känns dock lite konstigt att det inte direkt hänt något på två veckor. Jag tycker att de brukar utvecklas snabbt när de kommer in i värmen.
Så skönt att du har sluppit huvudvärk denna vecka. Hoppas det fortsätter så!
Grattis till tågbiljetterna! Det kommer att bli kanon med Stockholm till påsk. Får se när vi åker upp men än ingen nummer 3.

Kram och god lördag!

ime said...

Ja visst är det underbart med solen, känns bara som glädje i hela kroppen.
Jag vet inte om man kan gå tillbaka med en blomma där det inte händer nånting, jag gav ändå 100 kr för den, men förmodligen gör jag inte det. Man kan förstås fråga vad som gått fel.
Ja nu får vi hoppas på en solig och skön påsk. Hoppas också det snart kommer en liten bebis 😊
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vad härligt med vårkänslor och blommor och jag gläds med dig nu när det går mot varmare årstider :D
Jag är inte kunnig när det gäller blommor och växter men jag håller tummarna för att din narciss bara är lite trög i starten och snart kommer igång.
Vad skönt att din huvudvärk håller sig borta och förhoppningsvis kommer den inte tillbaka.
Kram

ime said...

Ja jag känner hur hela jag lever upp när solen tittar fram och man kan ana att det ska bli vår i år också.
Hade varit roligt om narcissen sätter fart men ser inte helt hoppfullt ut.
Jag får ju perioder av huvudvärk när det är extra stressigt kring mig, jobbet är ju som det är, kanske lättar det ändå.
Kram

Hannas krypin said...

Hoppas att narcissen tar sig. Det är ju inte kul när man köper en dyr blomma och så varken växer eller blommar den.

ime said...

Nej jag tycker det känns lite tråkigt, hade verkligen velat se den blomma fint.

Znogge said...

Jag tror att jag hade gått tillbaka med blomman. Även om det inte är butikens fel så har de ändå sålt den. Det är kanske fler som råkat ut för samma sak och kanske var inte leverantören den bästa. Eller så hade du bara otur för så kan det också vara.

Önskar en fin söndag!

Kram

ime said...

Ja jag bör i alla fall berätta det nästa gång jag kommer till Sölvesborg. Har varit med om någon gång att en hyacint bara skrumpnat men då har jag ju inte gett 100 kr för den.
Kram och detsamma till dig!

Från Glam till Damm said...

Jamen tänk hur veckorna går runt, runt.

Jag hade absolut reklamerat blomman. Det där har jag råkat ut för också och man blir så besviken.

Stockholm i påsk blir underbart. Så mycket fint att titta på där då.

Varm Kram,

Anneli

ime said...

Ja jag hade nog förväntat mig vackra blommor på narcissen så lite snopen är jag allt.
Det kommer att bli superhärligt med en påsk i Stockholm. Hoppas våren har kommit dit då!
Kram