Tuesday, September 10, 2013

Körde till Olofström och lämnade benet på mitt soffbord, dom ska försöka limma fast flisorna, en resa på ca nio mil för ett bens skull. Men soffbordet var dyrt och jag tycker det ska hålla längre även om det är ett bord vi flyttar en del fram och tillbaka eftersom det står framför bäddsoffan mina barn brukar sova i.
Har varit hos advokat i eftermiddag, han som hyrde lägenheten bråkar verkligen. Så nu är jag kallad till tingsrätt, verkar som depositionen jag behöll förmodligen måste betalas tillbaka även om han blåste oss på tre månadshyror, jag var naiv när jag skrev kontraktet. Sen får jag se hur det blir med hyran som han påstår nu var oskälig, får försöka leta upp jämförbara lägenheter som är till vår fördel och begära mer för möblerat och bredbandsuppkoppling än vad han gör genom Hyresgästföreningen. Blir så trött av sånt här. Skönt att den är såld så att vi aldrig mer behöver råka ut för en sån här hyresgäst.
Är väldigt trött i huvud och kropp, jag känner mig pressad från flera håll. Hoppas det ljusnar snart och att saker och ting faller lite på plats, orkar inte må så här.

No comments: