Saturday, August 27, 2016

Lördag

Då har jag jobbat nio dagar i sträck och är ganska trött ikväll. Igår och idag har jag hjälpt till på ett barnevent på Maxi. Barnen skulle utföra lite olika saker, typ hoppa längdhopp, räkna lego med mera och min uppgift var att vara på den sista stationen och ge dom en liten goodiebag. Det har varit roligt, barn är härliga och glada. En del har gärna berättat för mig hur allt gått medan andra varit tysta och inte velat säga något alls. Men nu är det ärligt talat rätt skönt att det är över, det är en rätt stökig miljö att stå i en sån här stor affär med mycket folk hela tiden. Ledig imorgon och sen jobb tre timmar på måndag. Jag ska försöka se till att ha två dagar ledigt i veckan i fortsättningen, det är jobbigt att inte ha det, jag är ju inte 25 längre. Det var ju på grund av att B var sjuk på mitt ordinarie jobb som gjorde att jag inte fick planerad ledighet. Vädret de här dagarna har ju varit helt otroligt, igår var det närmare 30 grader varmt, lite svalare idag. Hoppas det är ok imorgon, ser ut att bli lite regnstänk, men jag skulle så gärna vilja åka på en Trädgårdsdag på Bäckaskogs slott.

2 comments:

znogge said...

Nio arbetsdagar i rad är väldigt mycket så håll på ledigheten framöver!

Kram

ime said...

Ja jag ska försöka göra det. Problemet är att vi är så få så blir någon sjuk så blir det kris med en gång.
Kram