Thursday, August 04, 2016

Torsdag

Nu börjar vi komma till den tiden på sommaren som jag gillar allra mest, brukar tjata om det, sensommaren! Jag vet inte riktigt varför jag känner så starkt för denna tiden, men jag gillar naturen mer, gillar att det liksom saktar ner lite, att dom flestas semester är slut. Det är som en nystart på något vis. Gillar att man snart får ta lite andra kläder på sig men ändå att det inte är kallt och höst än. När jag bodde närmare havet åkte jag gärna dit på kvällarna, det var så fridfullt.
Nu har jag bara imorgon och helgen kvar på min semester, denna veckan har bara försvunnit. Det känns ok att börja jobba igen, jobbar sex dagar nästa vecka. Jag har ju nio semesterdagar kvar om jag räknat rätt, kommer säkert något tillfälle då jag vill vara lite ledig.

2 comments:

znogge said...

För mig som är lärare känns det alltid som en nystart när man kommer tillbaka. Nytt läsår, nya elever och ny kollega blir det i år. Mycket nytt men en spännande utmaning :D

Kram

ime said...

Ja men det låter härligt 😊
Kram