Wednesday, August 17, 2016

Onsdag

Jag tränar mig på att försöka leva mycket i nuet, att uppskatta känslor och händelser som händer precis nu. Som igårkväll när jag cyklade hem från jobbet, det var ljummet ute, vacker himmel och jag har två dagars ledighet framför mig, sån himla go känsla och då njuter jag jättemycket. Egentligen vet vi ingenting om framtiden, det är bara JUST NU vi vet vad som händer och för mig behöver det inte vara jättefantastiska händelser, utan mer lite guldkorn i vardagen som betyder mycket för mig. Idag har jag varit i min extra hemstad, Sölvesborg. Har klippt mig, det var underbart väder i morse, sol, blå himmel och varmt. Sen åkte jag in till stan och fikade på Ritz. Gick sen lite i gulliga lilla sommarstaden Sölvesborg. Smaralda är en favoritaffär, man blir glad bara av att gå in där. Köpte sen en bukett blommor, astrar och en liten ljuslykta på Flora Perssons. Jag skulle kunna fylla mitt hem med ljuslyktor, blommor och plädar, vilket jag redan gjort. Men det går alltid att trycka in en ljuslykta till! Sen stannade jag på Valje rökeri på hemvägen och köpte varmrökt lax. Mumma.

No comments: