Tuesday, January 10, 2023

Tisdag


 E frågade om jag har något nyårslöfte. Det har jag väl egentligen inte mer än att jag ska fortsätta prioritera min hälsa, försöka att inte stressa. Igår när jag gått upp och ätit frukost bara flög en förkylning på mig. Jag blev matt och trött. Var tvungen att gå tillbaka till sängen och sova vidare. Känner mig bättre idag men har förkylning i kroppen och ont i leder igen. Ungefär som för några veckor sen. Var ute en liten runda innan, solen sken faktiskt och jag kände att jag behövde lite luft. Ska jobba imorgon men hemifrån. Jag skulle varit administratör dessa två dagarna, nu kommer den ordinarie tillbaka imorgon utan att, vad jag vet, någon gjort de arbetsuppgifterna. Jag tycker synd om honom men jag har också flaggat för att någon mer behöver utbildas i detta så det inte blir så här.

Det är mycket rabatter nu på olika saker. Jag som gillar hudvård mycket fyndade ett kit från Gilda Liljeblad. Jag gick min hudterapeututbildning på en av hennes skolor och vet att de produkterna hon har är aktiva och bra. Man kan köpa ett kit med småprodukter med 50% rabatt. Det blev Micellar remover, AHA toner, AHA serum, eye cream, Retinol cream och en AHA mask. Kan verkligen rekommendera dessa produkter.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Att prioritera sin hälsa är en bra föresats och det borde många fler göra. Jag också! Men jag ger aldrig några nyårslöften utan försöker se till att må så bra jag kan ändå. Det är ganska lätt när man märker att man faktiskt mår bättre av det man gör :D Men visst kunde jag göra mer...om jag ville :D
Det var ju trist att du skulle bli förkyld igen. Men det finns många smittor i samhället nu så kanske är det inte så konstigt. Hoppas det blir väldigt kortvarigt och att du sedan slipper fler virus.
Kram

ime said...

Det är nog egentligen inget nyårslöfte men jag försöker tänka på det. Min mamma drabbades av hjärtinfarkt när hon var 63 och min morfar dog i nåt liknande i 50-årsåldern så jag har väl inte dom bästa generna.
Ja nu behöver jag inte få fler virus, det håller jag med om!
Kram

Znogge said...

Att prioritera hälsan och sitt mående är alltid A och O. Vi måste helt enkelt vara rädda om oss själva. Jag tycker det handlar om en livsstil som ger bra balans i tillvaron. Dock är jag medveten att det inte alltid är så lätt när man har ett stressigt arbete. Sedan finns det gener och annat vi inte rår över.

Vilken otur att du åkt på en förkylning igen. Det tar på orken och på humöret när bacillerna trillar in för tätt. Hoppas att det är snabbt övergående.

Grattis till fina fynd. Jag känner att jag är dåligt uppdaterad när det gäller hudvårdsprodukter som passar just min hud. Helt klart ett förbättringsområde...

Kram och krya på!

ime said...

Ja jag känner att man kommit till den åldern när det kan vara farligt att bara stressa, jag ska försöka tänka på det. Kanske unna mig lediga dagar ibland utan att ha en massa inplanerat. Man måste ju inte ta alla semesterdagar på sommaren.
Jag jobbar hemifrån nu när jag känner mig krasslig, det är också ett sätt att tänka på sin hälsa.
Kan rekommendera dig att gå på ansiktsbehandling på Gildaskolan i Malmö om du vill ha lite råd om hudvård, de har prisvärda behandlingar.
Kram

znogge said...

Tack för tipset. Det kanske skulle vara något för mig.
Nej, alla dagar behöver inte tas under sommaren utan kan vara skönt med ledighet vid andra tider också.

Kram

ime said...

Ja det tycker jag du ska unna dig!
Någon enstaka semesterdag då och då är väldigt skönt att ta, det gör mycket att jobba fyra dagar en vecka istället för fem.
Kram