Tuesday, May 21, 2024

Jobbiga arbetsdagar

 Har jobbat hemifrån både igår och idag,  igår skulle jag egentligen varit på kontoret för jag skulle vara med på avtackning av  en arbetskamrat till mig som går i pension, men jag hade huvudvärk när jag vaknade,  faktiskt fick jag logga ut några timmar tidigare för jag mådde inte bra. M som ska gå i pension var den som anställde mig för 6 1/2 år sen, hon var min chef några år innan hon blev sjukresehandläggare. Jag har alltid gillat henne så det var lite tråkigt att inte vara med men jag skrev ett mail och önskade lycka till och tackade för att hon anställt mig och hon svarade att hon var väldigt nöjd med den anställningen. Så kul. Imorgon måste jag ta mig till kontoret. Jag har ibland så otroligt svårt att motivera mig att åka iväg. Har svårt att motivera mig till att jobba överhuvudtaget. Jag är så trött på att prata med mer eller mindre korkade människor, ni skulle inte tro mig om jag berättade vad jag kan få höra ibland. Eller rättare sagt varje dag. Var kommer all dumhet ifrån? Tänker på frasen "ju mer jag lär känna människor desto mer uppskattar jag min hund" När jag jobbar hemifrån får jag gå ut  ibland på min balkong, kolla in alla fina blommor och andas lite. 

4 comments:

Znogge said...

Tråkigt att du missade avtackningen men ditt personliga mail kompenserade garanterat. Fina ord till dig med. Jag förstår att du tycker det är skönt att kunna jobba hemifrån vissa dagar för det ger en annan känsla.
Dumheter ja, ibland tror man inte sina öron och man blir verkligen förvånad över vad vissa människor kan säga. Många gånger är det dessutom fel personer som får ta emot kritiken eller dumheterna vilket för det ännu värre. Tänk så mycket bättre det vore om alla var vänliga och trevliga. Det skulle alla tjäna på.
Frasen om hunden ligger det en del i...
Önskar en skön kväll nu!
Kram

ime said...

Ja det är skönt när man inte är riktigt på topp att kunna jobba hemifrån.
Jag förstår att det är många människor i samhället som mår dåligt, men ibland orkar jag helt enkelt inte ta emot allt.
Ja tänk om man kunde jobba med djur istället 😊
Tack och jag önskar dig detsamma!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Synd att du missade avtackningen men du skickade i alla fall ett mail och fick tillbaka ett fint svar. Hoppas huvudvärken gav med sig snabbt.
Vad jobbigt att du känner dig så omotiverad. Det är många dagar kvar att jobba men åren går, det är ju faktiskt sex år sedan du började där, och rätt var det är så går du i pension. Då hoppas jag att du mår bra och kan njuta för fullt.
Kram

ime said...

Det går ju upp och ner det här med motivationen. Vissa dagar har jag svårt, andra dagar känns lättare. Men jag försöker vara i nuet, man kan inte gå och längta efter att tid ska försvinna. Men som du säger, plötsligt har tiden bara gått.
Kram