Sunday, August 20, 2006


Bestämde mej för att ta en kvällspromenad. När jag var som allra längst hemifrån gick ena skon sönder, o ve och fasa. Försökte tappert behålla foten kvar i skon i alla fall, men det gick inte. Så jag fick vackert linka hem med ena skon i handen och barfota. Det var inte särskilt skönt, det var hårt och kallt, det har ju regnat en del i dag också. Hade jag nu vinglat lite och någon hade sett mej hade det säkert dragits en del slutsatser. Det kan ju se lite charmigt ut om man haft en blöt kväll och gå hem i en tajt sommarklänning barfota med dom höga sandaletterna i handen, men då ska det vara varmare och i en annan stad. Och förmodligen senare än klockan sju på kvällen. Detta såg säkert bara patetiskt ut. Funderade en kort stund på om jag skulle ringa hem och be någon av barnen att komma ner med skor till mej men insåg att det förmodligen efter en del dividerande med dom skulle gå fortare att gå hem själv. Det var mina favorit-flipflop-skor. Köpta i Puerto Rico 2004. Dom åkte i soptunnan när jag kom hem. Tyvärr.

No comments: