Wednesday, August 09, 2006


Idag har jag klippt gräset, det har man inte behövt göra många gånger denna sommaren. Gräs är kanske att ta i... det ser ut som halm och ogräs som sticker upp. Men det ser i alla fall lite bättre ut nu. Åkte till stranden i morse men där upptäckte jag att det regnat, men inte ett dugg hemma. Jag drack i alla fall mitt kaffe och åt en macka och läste tidningen. Men det var inte så kul, hotfulla moln tornade upp sej så jag åkte hem igen rätt fort. Det var då jag passade på att sopa lite löv på framsidan och klippa gräset. Det ser ganska ovårdat ut på min framsida, men vid en närmare titt på resten av husen på gatan ser det inte helt perfekt skött ut på alla andra ställen, så jag behöver inte skämmas jättemycket. Jag är ju ingen som tycker om att sköta trädgård, jag vill gärna ha en täppa så jag kan sitta ute och dricka kaffe och kanske spela kubb, men jag är ingen hejare på att sköta det. En lägenhet med balkong är alltså inget alternativ. Men kanske en mer vildvuxen tomt (som alltså ska vara vildvuxen, inte som min som liksom råkat bli det) och ett hus vid havet är min framtida dröm.
Vill egentligen inte tänka tanken att jag ska börja jobba på måndag. Men det går onekligen ditåt. Suck suck. Man måste tyvärr komma igång, den här drömtillvaron hade ju inte varit någon drömtillvaro om den pågick hela året.

No comments: