Wednesday, August 02, 2006


Det är nånting med semester och IKEA som hör ihop för mej. Förra året släpade jag med dåvarande pojkvännen på åtminstone TRE IKEA-besök. I olika städer. Älmhult, Helsingborg och Malmö. Då letade jag idéer och uppslag till min badrumsrenovering. Detta året har jag inget sånt projekt på gång, men har ändå lyckats trycka in två IKEA-besök, denna gång med min väninna E. När vi var i Helsingör i fredags fick jag som bekant snilleblixten att åka till IKEA i Väla och på så sätt slippa en extra körning, men jag hittade ju inte till Väla, så det blev Malmö istället. Igår fick jag så äntligen mitt IKEA-besök i Älmhult. Skulle köra S till tåget för avfärd till pojkvännen M. Sen var mitt förslag att åka till Wanås slott utanför Knislinge och gå på konstutställning, men IKEA-känslan tog över... kom på att jag gärna ville komplettera lite som jag inte köpt veckan före. Jodå, det blev kuddar till träsoffan till uterummet, ny matta till hallen och lite annat smått och gott. Så det blev Älmhult i alla fall. Jag älskar IKEA. Gillar deras möbler, inredningsstil med mera. Jag blir så glad av att komma in där och se allt. Och man kommer alltid ut med mer än vad man tänkt sej.
Idag har vi varit mer kulturella. Åkte till Humletorkan i Näsum och fikade och tittade på lite konst. Åkte sen vidare till Bäckaskogs slott, där var också lite konstutställningar. Ikväll har E bjudit mej på mat på Altona. Hon åker vidare imorgon. Så nu är jag ensam (nästan) resten av min semester. J jobbar ju, så han är hemma på kvällarna. Svea, katten, är här förstås.
Kvällens outfit: leggings, klänning från H&M, linne från Sisters.

No comments: