Wednesday, January 19, 2011


Jag följer lite olika bloggar. En del är riktigt tunga som är skrivna av människor som är drabbade av sjukdomar. En del är väldigt flärdfulla och personerna lever ett liv som man själv bara kan drömma om. Men jag är inte lagd åt det avundsjuka hållet, men kan konstatera att livets lott verkligen faller olika. Det som berör mej mest är såklart människor som går igenom saker som ingen människa skulle behöva göra, att vara svårt cancersjuk och samtidigt ha små barn t ex. Men jag beundrar deras styrka och kämpaglöd. Men ibland känns det skönt att få växla och läsa om dom som har glamourfyllda liv, ser perfekta ut och åker på semestrar världen runt. Man måste få blanda upp det allvarstyngda med det lättsamma.
Just nu läser jag Palme-biografin som jag fick i julklapp. Det är väldigt spännande att få lära sej mer om en person som betytt så mycket inte bara i vårt lilla land utan i hela världen. Lite rörande att se bilder från hans barndom och ungdom. Dessutom var han född samma år som min mamma. Lite konstigt att tänka att dom varit i samma ålder. Men å andra sidan är ju jag i ungefär samma ålder som Fredrik Reinfeldt.

No comments: