Monday, January 10, 2011


Längtar tills det ser ut som på bilden. Hatar det här ishala som är nu efter allt töande och sen frysande igen.
Har ju knappt hunnit vara hemma idag. Satte klockan på 9, upp och äta frukost, läsa tidning, duscha och göra sej iordning för att sen bege sej ut på stan, jag och S gick och tittade på en ny mobil till henne, hon önskar sej en i födelsedagspresent. Sen tog S tåget ner till Lund, jag köpte tulpaner för att ge G för att hon matat katterna i helgen, köpte en fin halsduk från Gant på rea på Ekbergs woman, fyndade ett par handvirkade små tofflor jag ska ha på mej inomhus när det är kallt (lite tantvarning, jag vet), var hos min hudterapeut och fixade brynen och köpte äpplekaka och vaniljsås för att åka och hälsa på moster R. Var där i nästan tre timmar och pratade och pratade och pratade. Hon blir 87 i år, men är ju väldigt pigg. Hon känns som en länk till min mamma, mamma är fysiskt frisk men svårt dement, likväl känns ju jag som en länk till hennes syster för min moster då. Blev lite invecklat det där. Men det känns bra att ha kontakt med henne, känns som att jag behöver ställa frågor och få svar, hon är ju den enda kvar man kan fråga. Ja, nu har jag ätit lite god pasta och pratat i telefon med S. Har faktiskt inte hunnit packa upp riktigt än.
Det var en sak jag hittade på Designtorget som jag tyckte var extremt rolig. Det var en liten bonad man kunde brodera, vackert och så som det är med broderade bonader, jag kunde liksom se framför mej hur en gammal dam med vitt hår och små runda glasögon satt och broderade, men texten var kanske inte det man tänkte sej. Det stod nämligen: Helvetes Jävla Skit. Jag skrattade så jag nästan dog.

No comments: