Friday, February 18, 2011


Idag hade jag planerat att åka och hälsa på min morbror som flyttat till ett ålderdomshem, jag hade tankat och var på väg på Blekingevägen för att parkera på stan, skulle köpa lite tulpaner med mej. Men jag kom inte så långt, blev påkörd av en k-rring... som körde rakt framför mej när jag hade grönt ljus. Jag blir så trött!!!! Det är ju inte längre sen i somras jag blev påkörd senast, då fick bilen gå till skrot och jag fick köpa ny. Vi fick köra till sidan och jag hade uppmärksammat att en polisbil precis passerat och när vi gick ur våra bilar så kom samma polisbil med påslagna blåljus!!!! En stor polisman kom ut och jag berättade att jag blivit påkörd, han gav oss blanketter att fylla i, det var ju inget polisärende för kvinnan erkände att det var hennes fel. Men jag som sitter klistrad framför tv:n och kollar på såna här autentiska polis- och ambulansingripanden blev allt lite pirrig i magen. Kvinnan hade bråttom iväg, jag fick hennes uppgifter sen gick jag till försäkringsbolaget. Fyllde i papper där, mannen som hjälpte mej ringde till Volvo så jag kunde köra dit, det blev inte så mycket skador, blinkersens glas gick itu och en del skador på kofångaren, dom tejpade ihop blinkersen och säger att jag kan köra med bilen så länge. Ska lämna in den för reparation i mitten på mars. Så det blev inget besök hos morbror, får ta det en dag nästa vecka istället.

No comments: