Wednesday, August 26, 2015

Gårdagskvällen

Finns det nåt mer rofyllt än en sovande katt? Jag har två stycken just nu i mina fåtöljer.
Var trevligt igår när vi träffades. Å och I har jag känt i många år, ända sen vi var sådär 20 år. Man kan vara sig själv fullständigt när man träffas. Vi åt på Steakhouse här i stan, men maten var väl sådär, inte någon direkt höjdare. Lite smaklöst. Förra veckan var jag ju på Martini, var också sådär. Egentligen har jag höga krav när jag går ut och äter, tycker verkligen att det ska vara jättegott och då finns det egentligen bara Bar b ko som är bäst. Men det kostar ju därefter. Men jag går hellre ut mer sällan och äter på det bästa stället. Ska man äta sushi så finns det ju Sumo Sushi t ex, det är supergott. Sen är man ju lite feg, när dom frågar om allt varit till belåtenhet så säger man ja istället för att säga nej, maten var faktiskt inte helt till belåtenhet.
Då blir det till att jobba här i stan idag och imorgon. Fredag blir det nog en dag i Lund. Sen kommer lilla S hem i helgen, vi ska ju på namngivningsfest i Åhus på lördag.

No comments: