Monday, August 24, 2015

Måndag

Början på veckan är oftast rätt lyxig för mig, jag jobbar sådär tre timmar på måndagen och är ledig på tisdagen. Så imorgon blir det sovmorgon (vilket jag ofta har faktiskt), något ärende på stan, fixa lite här hemma och på kvällen ska jag, I och Å gå ut och äta. Jag berättade ju om hur svårt det var att få till ett tillfälle, ett par i vårt gamla gäng är alltid upptagna och kommer aldrig med något förslag på när dom kan, det känns nästan som en tävling i vem som är mest upptagen. Jag föreslog att vi kunde träffas en kväll i veckan, det var två som nappade, vi skulle egentligen gått ut efter jag jobbat klart på onsdag men så föreslog jag imorgon så kunde det bli tidigare eftersom några tycker det är för sent vid kvart över sju.... men dom två kunde ändå inte trots att vi alltså kunde gå ut tidigare imorgon. Men vi tre ska i alla fall träffas, jag tycker det är roligt att hålla kontakten, lite anmärkningsvärt kanske att Å tar sig ända från Älmhult och I jobbar i Hässleholm, men dom två som jobbar här i stan kommer inte.
Idag regnade det när jag gick hem, nog första gången i augusti det kommer regn. Hoppas solen kommer tillbaka.

No comments: