Tuesday, August 04, 2015

Ledig tisdag

Fortfarande sol och sommar ute, så härligt. Har en ledig dag idag, ska vara hemma, flera veckor sen jag var ledig sist och var det. Tre dagar då jag inte ska gå till jobbet här. En lättnad, behöver vara därifrån. Ska gå upp på stan och göra några ärenden, ska åka till Eko också. Ligger efter med så himla mycket hemma med städning, strykning, ska tvätta ikväll också. Emellanåt kan jag gå ut på balkongen och njuta, mina blommor där är fantastiska. Ligga på träsoffan och läsa lite, läser en bok som Hanne-Vibeke Holst har skrivit om sin far. Imorgon ska jag åka till Lund till mitt extrajobb och vara där en dag, fick ett samtal igår från dom att jag inte får ihop mina timmar där, det är jag fullt medveten om, har inte fått ihop timmarna där på hela året och nu i sommar har jag varit där extremt lite. Förklarade att jag varit tvungen att jobba extra mycket på mitt ordinarie jobb men att tanken är att jag ska jobba mer i Lund framöver, schemat här i stan återgår ju till det vanliga sen får vi se hur länge det håller i sig, kanske slutar redan nu denna månaden och då lär det ju bli mycket i Lund framöver. Extrajobbet känns viktigt eftersom det kanske är det jag måste försörja mig på framöver och jag tycker faktiskt det är bra att ha det i vilket fall som helst, det gör ju att jag kan ta ett deltidsjobb och sen fylla upp där. Så jag vill gärna ha det kvar. Kan vara kul att komma dit emellanåt, är en del trevliga människor där som det är roligt att träffa.

No comments: