Monday, March 28, 2016

Annandag påsk

Det blev en härlig avslutning på påsken. Jag och E åkte till A idag, till hans gård i Matteröd som han renoverat själv. Han har sin ateljé där, helt fantastiskt fint. Massor av gamla saker och så hade han kört in sin stora tjusiga Cadillac där. Hans sätt att måla har utvecklats mycket, nu är det starka färger, en del rockstjärnor som motiv, bl a Jimi Hendrix. Jag och E fick dessutom komma in i hans gård som han renoverat helt, det var helt förfallet när han tog över och nu var det alldeles underbart. Jag går omkring med gapande mun och han brukar säga att det är roligt att visa mig för att jag verkligen älskar det. Alltså det går inte att beskriva, jag skulle kunna gå där i timmar och upptäcka nya saker. Han bygger om och gör sina egna lösningar och allt är så smakfullt och i gammal stil. Han säger att allt är så enkelt och materialet köper han på loppis och olika utförsäljningar, men resultatet är obeskrivligt fint. E var också imponerad och tyckte det var roligt att få se allt. Efteråt åkte vi till Hovdala slott och fikade, vi satt t o m ute i solen, det var skönt. Härlig dag som sagt.

No comments: