Saturday, March 05, 2016

Kyoto

Fick nya numret av Damernas Värld igår och jag satt och bläddrade i det när jag fick se ett helt reportage på flera sidor om Kyoto!! Total lycka!! Jag blir så känslosam när jag läser och ser bilder och minns. Det var så fantastiskt, den allra bästa resan jag någonsin gjort. Självklart för att få träffa J men jag blev så fascinerad av detta underbara land. Jag återupplevde mina minnen, dofterna, alla underbara människor. Jag gick ju omkring med stora ögon hela tiden, det var som ett sagoland. Alla kvinnor och flickor i kimono, ritualerna man skulle göra när man kom till ett tempel, rökelsen som fanns vid vissa tempel, rådjuren i Nara. Sen det moderna fantastiska, alla butiker och varuhus med fantastiska saker, deras mode, ja allt. Måtte jag få chans att uppleva detta en gång till i mitt liv. När jag åkte dit så visste jag inte alls vad som väntade mer än att det var otroligt spännande, nu vet jag hur underbart där är.

No comments: