Wednesday, March 09, 2016

Onsdag

Funderar på det här med att jag så ofta råkar ut för "konstiga" arbetsplatser och ibland lika konstig ledning. Om det har att göra med branschen jag jobbar i, att det samlas så mycket speciella människor. Det är ju försäljning jag jobbat med länge och det är mycket tävlingsinstinkt och mycket hårda armbågar. Däremot har vi ju haft väldig god stämning där jag är nu, i själva butiken. Men nu vete f-n hur det är med det. Igår hände saker som gjorde mig helt chockad, hur elak kan en människa bli? Är det inte ok att ta upp saker man inte tycker känns bra? Nej, det är det tydligen inte och det tänker jag aldrig mer göra. Och så måste jag verkligen kolla mer allvarligt på något annat. Det hela känns så konstigt, jag har sysslat med försäljning i ca 20 år och har känt mig hyfsat trygg i det, inte vill jag gå till jobbet och vara nervös över att inte duga. Och aldrig någonsin har väl hot gjort att någon presterar bättre?

No comments: