Friday, March 04, 2016

Äntligen fredag

Jag var på dåligt humör igår, det var så mycket på jobbet jag reagerade på. Jag behöver ha någon slags strategi för att inte låta det påverka mig, jag vet bara inte riktigt hur. Innan jag skulle börja jobba handlade jag på Coop, men när jag skulle betala stod det medges ej när jag drog mitt kort. Jag vet ju att jag har pengar på kortet, som tur var hade jag lite kontanter. Jag ringde telefonbanken och kollade sen och visst har jag pengar. På kvällen gick jag in på internetbanken för att kolla och ser att det samma dag hade reserverats fem olika belopp som jag inte alls kände igen, fyra små summor och sen 1500 kronor. Lilla S tyckte jag skulle spärra mitt kort, så jag ringde spärrservice och då kunde dom berätta att mitt kort redan var spärrat, en bedrägeriavdelning på banken hade upptäckt konstigheter. Suck. Nu tar det fem arbetsdagar innan jag får nytt kort, jag kommer inte åt mina pengar, min bank ligger ju i Sölvesborg och jag hinner inte ta mig dit och ta ut pengar. Gud vad beroende man är av sitt kort. Jag frågade G om jag kunde låna kontanter av honom, jag kan föra över via internet, det är inga problem och han är alltid lika snäll när man behöver hjälp. Men nu måste jag skaffa ett kort till ett annat konto så det inte händer igen. Sen blir det polisanmälan så jag förhoppningsvis får tillbaka mina pengar. Tjejen på spärrservice trodde inte det skulle vara några problem eftersom banken upptäckt konstigheterna. Det är lite läskigt att andra människor kan få tillgång till ens pengar. Ja nu ska jag bara jobba idag också, dessutom skön tid, från öppning till kl 16, sen måste jag försöka koppla bort jobbet i helgen.

No comments: