Saturday, March 26, 2016

Påskafton

Vad skönt - nu har jag äntligen jobbat klart denna påsken. Har varit och handlat, det var jag inte ensam om trots att det är påskafton och jag var väl där vid 16-tiden. Nu ska jag försöka NJUTA av två dagars ledigt. Igår var det väldigt lugnt men idag har det varit mer fart i butiken. Fart blev det på mig också eftersom jag ställt klockan fel i morse, den ringde en hel timme efter jag hade tänkt mig. När jag sen kom till jobbet såg jag något konstigt på golvet på lagret, det var alldeles smutsigt och jag hittade vattenspår. Fick försöka jaga tag i en fastighetsskötare som kom så småningom. Ett rör hade brustit i taket i en tom butikslokal bakom vår butik. Han lyckades fixa det till slut, nu får vi kolla efter helgen om några kläder blivit förstörda.
Idag har det varit superfint väder, blå himmel och sol. Kanske skulle man kunnat sitta på min balkong i eftermiddag. Men då med lite varma kläder på sig. Ja, som sagt, nu hoppas jag vädret håller i sig och att jag kan njuta av två dagars ledigt.

No comments: