Sunday, November 11, 2018

Härlig lördag

Som vanligt var det väldigt god mat igår på Naturum. Det är buffé med kallskuret och mycket grönsaker och sen varm mat och kaffe och lite dessert på det. Fantastiskt gott och man är mätt resten av dagen. Sen föreslog E att vi kunde åka till C4 Shopping, det nya köpcentrat lite utanför stan. Det har ju varit öppet i snart två månader men jag har inte hunnit besöka det. Så det var ju roligt. Det var såklart fint, fräscht och luftigt. Men inte så imponerande. Det är ju i stort sett samma butiker som finns i stadskärnan. Jag hälsade på i butiken jag jobbade i som flyttat dit, kramade om både S och T. Det var jättemysigt att träffa dom. Butiken var fin men dom berättade att det är tyst på veckorna. Det blir ju lätt så på köpcenter, Det är på helgerna man åker dit. Vi var inne på Afound, det är ju ett koncept från HM med lite outlet från fina märken. Det var kul att se, det finns ju bara i Stockholm, Göteborg och Malmö så det är ju roligt att lilla Kristianstad fått den butiken, men där var inget som var sådär wow, som jag velat köpa. Var på HM Home också, där köpte jag en kruka och ett ljus. Tyvärr har det lagts ner en hel del butiker i stadskärnan men jag är inte säker på att det enbart blir succé på C4. Där finns t ex säkert 4 stora frisörlokaler, kedjor som öppnat som Skult, Vacker osv. Det är enormt stora lokaler och dom såg tomma ut, en av kedjorna erbjöd 30% rabatt på alla behandlingar och det gör man inte om man har fullbokat. Så det kan säkert bli utmaningar för dom där. Det var i alla fall roligt att få se allt men det jag saknade var lite unika butiker som inte redan finns.

6 comments:

dianasdrömmar said...

Mysigt med shopping och god mat :)

ime said...

Ja det är faktiskt mysigt ☺

Znooge said...

God mat är inte att förakta.

Kram

ime said...

Nej, god mat är verkligen det viktigaste 😀
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Den goda maten var kanske dagens höjdpunkt. Synd att det går så fort att äta när det är så gott ;)
Det är många år sedan jag orkade gå omkring och bara titta i ett affärscentrum. Nu planerar jag vad jag vill ha, i alla fall oftast, och sedan går jag bara till de affärer som har det jag är ute efter. Kanske är det därför jag tycker att alla stora gallerior ser ungefär likadana ut. Inte särskilt spännande. Men du verkar ha ett helt annat intresse för butiker och jag kan tycka att det låter jättemysigt när du berättar om allt du ser och kanske köper.
Kram

ime said...

Jag kan tycka det är roligt att flanera runt och titta, få lite inspiration. Men jag har blivit mer kräsen, handlar bara absolut det jag vill ha.
Kram