Wednesday, June 24, 2020

Bränder

Nu märks det att det är hett ute för nu börjar bränderna längs banvallen. Tågtrafiken stod stilla när jag skulle hem idag. Som tur var hade jag en snäll arbetskamrat som skulle hjälpa sin mormor och morfar att handla mat och som erbjöd mig skjuts hem och det var tur för trafiken kom inte igång. Det är så hopplöst att stå och vänta och informationen brister alltid vid såna här tillfällen. Hoppas verkligen inte det blir som sommaren 2018. Idag hade jag dessutom beställt tid hos hudterapeut för att få ögonbrynen fixade och det fick jag ringa och boka av. Det gick några ersättningsbussar men det var obehagligt att se alla människor stå och trängas för att komma med. Det var verkligen inget avstånd mellan folk.
Annars är det tyvärr lite bloggtorka. Det är ledsamt att inte ha något inplanerat på hela sommaren. Att inte få träffa Dante. Men nu är läget så här, bara att acceptera.

6 comments:

Znogge said...

Hoppas verkligen inte att det blir så illa som 2018 för det var inte roliga bränder som härjade då.

När det gäller Dante så måste det vara tråkigt men hade jag varit i dina kläder hade jag hyrt en bil och kört upp och hälsat på. Rekommendationerna för resor är ju ändrade och träffas ni om alla är friska så borde det inte vara några problem. Så tänker jag i alla fall. Jag kan helt enkelt inte tänka på något annat sätt när jag är lärare och träffar så många barn varje dag.

Kram

ime said...

Problemet är att jag inte kan vara iväg så länge på grund av att jag inte har kattvakt, det blir så lite tid där uppe, köra upp en dag, vara där en dag och sen köra hem nästa dag. Jag är inte så bra på att köra långa sträckor själv heller. Hoppas på att allt lugnat ner sig till hösten kanske.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det är rejält torrt i markerna här också och det verkar som om det är ett eldningsförbud på gång. Jag hoppas verkligen att vi slipper samma scener med många bränder som det var 2018.
Det är trist att du inte kan träffa Dante och hans föräldrar. Särskilt eftersom han är i en ålder då det händer väldigt mycket. Men ni pratar säkert via skype eller något liknande och det är bättre än ingenting. Jag hoppas att det inte ska dröja alltför länge innan ni kan träffas.
Kram

ime said...

Ja vi pratade senast igår, han har ett stort ordförråd och säger själv att han vill ringa mormor ❤
Kram

Eva i Dalarna said...

Kan inte Dantes föräldrar att resa till dig?!

ime said...

Dom har bestämt sig för att vara kvar i Stockholm. Försöker att undvika smitta dom också.