Thursday, June 11, 2020

Min mamma skulle fyllt år

Idag skulle min mamma ha fyllt 93 år om hon levt. Det är sex år sen hon gick bort. Min lilla mamma som för det mesta var glad.
Igår hade vi en aw hemma hos en av mina arbetskamrater, han är den ende som bor i staden vi jobbar i. Alla andra pendlar. Vi drack lite vin och åt snacks och hade roligt. Han bodde i en fräsch och fin lägenhet. Det är bra att kunna träffas lite efter arbetstid, det blev inte sent. Vi är för gamla för det, några yngre finns med förstås men vi är alla rätt trötta av oss. Det är nog semester vi är i behov av allihopa. Imorgon är det fredag och sen är det fyra veckor kvar till semester!

4 comments:

Znogge said...

Det behöver inte bli sent men det är ändå trevligt att ses efter jobbet. Det ska jag och några kollegor göra i morgon.

Kram

ime said...

Ja det är trevligt med lite snack utanför jobbet.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Du verkar ha fina minnen av din mamma och det måste kännas bra.
Trevligt med aw men inte måste det bli sent. De flesta vill nog hem i skaplig tid. I alla fall om man inte är ung och orkar hålla igång länge på kvällarna.
Kram

ime said...

Ja min mamma var väldigt snäll, mina barn minns henne också som en väldigt glad och snäll mormor.
Nej några sena kvällar orkar man inte med längre ☺
Kram