Sunday, June 07, 2020

Trött tröttare tröttast

Jag känner en väldig trötthet nu. Skulle ge hur mycket som helst för semester NU. Tror det är en reaktion på hela våren, jag har inte mått bra. Tror även att pandemin påverkar genom att man tänker på det och hör hela tiden talas om det, även om man sluppit drabbas själv eller någon av sina kära att bli sjuk. Nästa vecka har jag tagit ledigt på torsdagen, man fick ju en extra dag eftersom nationaldagen kom en lördag. Så då blir det i alla fall fyra dagars ledigt eftersom det är midsommar på fredagen. E föreslog att vi kunde åka till Ikea på söndag och då kan jag köpa parasollet om det inte tagit slut! Jag har verkligen kollat igenom massa ställen men kan inte hitta något annat än detta.

4 comments:

Znogge said...

Jag tror det är många som känner som du gör just nu. Inget är sig likt och tillvaron blir en smula enahanda. Även om man inte själv drabbats, inte än, så hänger det liksom över en hela tiden. Det tar på krafterna minst sagt.

Kram och god söndag!

ime said...

Ja det är nog så, jag skulle verkligen behöva ledighet och få sova ut på morgnarna. Behöver återhämtning helt enkelt.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Det har varit en lång, besvärlig period för dig med stress, hälsoproblem och kanske en del oro. Du skulle verkligen behöva semester och jag hoppas att du orkar med tills det är dags.
Vilken tur att du får hjälp med att få hem ett parasoll :D
Kram

ime said...

Ja jag får verkligen hoppas jag orkar. Den här tröttheten kan nog bara semester hjälpa.
Kram