Saturday, June 27, 2020

Hetta

Oj vad varmt det är, trots parasoll är det just nu för hett på balkongen. Jag har fått gå in och har fläkten på i vardagsrummet så det känns skönt. Har precis ätit potatissallad med västerbottenost, rostbiff och ett glas rosé till. Jättegod sommarmat. Var uppe på stan i förmiddags, det var väldigt lite folk ute. Tror inte det beror på pandemin utan snarare att människor är på stranden eller i sina trädgårdar. Jag hade lite ärenden och så passade jag på att äta en otroligt god glass. E tyckte jag kunde fortsatt med tåget till henne igår och visst hade en kväll på Torsö varit underbart, men jag skulle klippa mig så det får vänta till en annan gång. På helgen försöker jag koppla av den ena dagen och spara städning, tvätt och sånt till den andra. Hade inte gjort något om man jobbade färre dagar men det är inte att tänka på. Önskar jag kunde ventilera mer saker på bloggen men allt går inte att skriva om. Tankarna kan gå ibland om hur mitt liv sett ut om jag gjort andra val. Ska inte förneka att ensamheten känns emellanåt. Har väl att göra med att jag inte har träffat mina nära på ett tag. Kanske ska jag och kusin I gå ut och äta nästa vecka. Hon ska hälsa på sin mamma och om vi får ihop det så träffas vi då efter jag jobbat klart.

4 comments:

Znogge said...

Ibland går tankarna mer och jag tror att i dessa tider när vi inte träffar nära och kära tänker man lite extra.
I går var det verkligen varmt och här var det otroligt mycket folk på stränderna. Har nog inte sett så många på länge. Vi såg dock till att hålla avståndet även om många inte gjorde det.

Kram och ha en avkopplande söndag!

ime said...

Det är tråkigt om folk slappnar av och inte håller avstånd. Även om man är ung behöver man tänka på det.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Nu kanske hettan har övergått till svalka och kanske regn men nog har det varit lite väl varma dagar. Skönt att du kunde svalka dig lite med hjälp av en fläkt.
Jag kan vara ganska öppen i min blogg men det är klart att det finns gränser för vad man kan och vill skriva. Särskilt om det involverar andra personer. När man känner sig isolerad, som vi är nu, är det klart att många tankar, saknad och ensamhetskänsla kommer fram. Nu har jag precis haft ett härligt besök av min son men visst längtar man efter nära och kära. Jag har ingen längtan efter en ny partner men kanske känner du en liten längtan efter en sådan relation. Jag tror att det lätt blir så när man inte kan träffas så mycket man vill. Hoppas att du får möjlighet att träffa barn och barnbarn snart.
Kram

ime said...

Nej jag känner ingen längtan efter någon relation. Jag har inte de goda upplevelserna som du haft och jag orkar inte prova mer. Känner mer att jag skulle vilja ha någon att diskutera och berätta allt för. Kanske är det extra jobbigt eftersom jag inte träffat barn och barnbarn på så länge. Så tycker man att alla andra har det så bra, träffas allihopa ofta. Jag har ju inte så många. Men man ska inte luras av alla bloggar och instagram, jag förstår att allt inte är så perfekt som det kanske verkar.
Kram