Saturday, June 13, 2020

Skönt på balkongen

Det är så skönt på min balkong. Det är något rogivande med att höra hur träden blåser, idag är det ju varmt och skönt att slå sig ner med en kopp kaffe. Det känns som kraven sänks när man blir äldre. Jag är glad för att ha balkongen att vara på och koppla av, det behövs inga resor långt iväg på semestern. När man var ung skulle man alltid åka utomlands på sommaren, har tillbringat heta dagar i Grekland och Italien. När barnen var små åkte vi också iväg. Inte alltid så långt men man skulle alltid göra något. Nu är man nöjd med en kopp kaffe eller ett glas rosé på balkongen.
Klickade hem ett par sandaletter i skinn för ett otroligt bra pris. Man kan verkligen fynda nu, jag har alltid gillat skor och man kan ju ha dom i många år om man har lite att välja på. Jag köpte en jeansjacka som jag skickade till Dante och han trodde ju det var en bil så glädjen var inte så stor när det var en jacka han packade upp, stackaren. Mormor borde ju fatta att det är bilar som gäller.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Ja, det är skönt att ha en balkong och jag är glad för min jag också :D Jag gillar att vara hemma men lite rastlös kan jag känna mig ibland. Men det blir absolut ingen utlandsresa i år och förmodligen inte sedan heller.
Haha, jag skrattar gott åt Dante som bara vill ha bilar. Det får väl mormor lära sig någon gång :D ;)
Kram

ime said...

Ja det är nog troligt att jag också blir lite rastlös på semestern, får väl göra lite utflykter då.
Dante tycker absolut att mormor ska lära sig att det är bilar han vill ha 😄
Kram

Znogge said...

En balkong är verkligen en tillgång när man bor i lägenhet och det ser väldigt mysigt ut på din! Nästa gång får mormor skicka rätt saker ;-)

Kram och god kväll!

ime said...

Tack ☺
Ja mormor får verkligen skärpa till sig.
Kram