Tuesday, October 27, 2020

Födelsedag

 


Idag blir jag ett år äldre. Det har varit en fin dag.  Jag köpte små maränger formade som pumpor och en vetelängd med päronfyllning och bjöd mina kollegor på jobbet. Det är fler som är sjuka så vi var få på plats idag. Ikväll har J varit här, vi fikade och jag fick ett set från Bodyshop och ett presentkort på Espresso house från honom, jag har fått tågbiljetter av S och fick även ett underbart blomsterbud idag från henne, K och lille Dante. Det är roligt att bli uppmärksammad!

Nu är det nya coronarestriktioner här i Skåne. Man ska undvika kollektivtrafiken men det är ju enda sättet för mig att ta mig till jobbet. Vi ska sprida ut oss på jobbet och helst bara vara halv styrka på plats. Vi är ju ganska bra utspridda eftersom flera är långtidssjukskrivna men att jobba hemifrån funkar inte riktigt. Man ska bara umgås med dom man bor ihop med. Så jag får bara umgås med katterna. Nej detta är ju tråkigt och jobbigt att smittan ökar så mycket. När man går och hoppas att det ska ta slut snart så ökar det istället.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Ett stort grattis till dig på din dag :D Kul att du blev så fint firad.
Ja, nu är det inte lika bra siffror längre och jag förstår att det känns jobbigt med restriktionerna. Smittspridningen har ökat här också men än så länge tror jag att det är relativt lugnt inom vården. Jag, som inte arbetar, har inte gjort några stora förändringar i mitt liv men jag är lite orolig för att jag kanske inte kan fira jul med mina barn. Vi får hoppas att läget förändras till det bättre snart.
Kram

ime said...

Tack så mycket!
Ja det känns inte riktigt bra med ökningen av smittan. Det är inte lätt att jobba hemifrån för oss heller, några har provat men det fungerar dåligt. Skönt att det inte är så farligt hos dig. Vi får hoppas det går att genomföra julfirande.
Kram

Från Glam till Damm said...

Stort Grattis!

Det låter som en super mysig födelsedag med mycket gott och fina presenter.

Kram och ha en fin dag!

Anneli

ime said...

Tack snälla du!
Kram

Znogge said...

Ett stort grattis till dig på födelsedagen! Så härligt att du blivit firad och vilka fina presenter. God fika på jobbet dessutom.
Visst är det otroligt tråkigt att smittan ökar just nu för det kommer att bli en lång vinter då. Nu gäller det att alla gör vad vi kan för att hålla smittan nere men ljust ser det inte ut...

Kram och ha en fortsatt fin födelsedag!

ime said...

Tack så mycket ☺
Ja det är oroande, kan bli en lång vinter, precis som du skriver.
Kram