Friday, October 23, 2020

Fredag

 Fredag och jag går hem väldigt trött i huvud och kropp. Det är ett ekorrhjul man befinner sig i och jag önskar jag kunde kliva av ibland. Att livet inte bara gick ut på att jobba. Jag har bokat av stockholmsbesöket i november, jag tycker det känns mindre bra att smittan ökar så mycket. Men jag och J har bokat tågresa upp till jul. Jag hoppas det går att genomföra. Om det fortsätter öka rejält så blir det kanske reserestriktioner igen. Det ökar väldigt mycket här i Skåne. Skåningar är inte heller välkomna till Danmark. Undrar när vi kan börja leva normalt igen.

Nu ska det i alla fall bli skönt med helg och att få sova ut. Sen är det ekorrhjulet igen.

4 comments:

Znogge said...

Utvecklingen går verkligen på fel håll vilket är mycket tråkigt. Alla åldersgrupper måste helt enkelt ta sitt ansvar nu. Jag tycker absolut att ni ska åka upp i jul om ni är friska. Vill ni inte åka tåg så hyr en bil. Då tar ni bort risken med att åka kollektivt i alla fall. Jag hoppas att ett vaccin är här snart.

Kram

ime said...

Ja man hade ju hopp ett tag eftersom det såg bra ut, men nu ökar det på många ställen.
Det verkar som det bara är ett vaccin som kan ändra utvecklingen.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Jag förstår att det känns trist när i stort sett bara alla "måsten" finns kvar och att man inte vågar sig på det som är roligt. Jag instämmer med Znogge om att ni behöver se fram mot julen och en resa upp till Stockholm och då är hyrbil ett bra alternativ. Jag har också funderingar om hur det blir i jul men än så länge ser det ut som om två av mina barn kommer. Det är bara att vänta och se och hoppas på en positiv coronautveckling.
Kram

ime said...

Ja det är väl för att man inte gjort något direkt på hela året som bryter det här ekorrhjulet som gör att det känns trist. Förutom lite utflykter på semestern här i Skåne. Mina stockholmsbesök är ju annars något jag ser mycket fram emot. Hyrbil är ett alternativ kanske, vi får se när det närmar sig.
Kram