Friday, October 30, 2020

Fredag



 Idag är jag ledig. Jag erbjöd mig dock till mina kollegor igår att jobba, vi är knappt några på plats. Men de tyckte jag skulle vara ledig, men dom är två på plats idag. Resten är sjuka. Vi blir färre och färre. Förutom två långtidssjuka är två hemma med symptom på covid. Jag vet att den ene gjort test men vet inte resultatet.

Jag och J har varit och handlat, vi ska äta kräftor ikväll. Sen var vi vid mina föräldrars grav och dekorerade lite. Det är en vacker och lugn stämning på kyrkogården. Tog några bilder på vägen hem.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Snällt av dig att erbjuda dig att jobba men jag tror att du verkligen behöver den vila du får. Det blir din tur att slita när du är tillbaka och då behöver du vara utvilad.
Vilka fina höstfärger det är hos dig fortfarande. Det var ju det jag skrev tidigare...när höstlöven har fallit här kan jag se allt det vackra hos mina bloggvänner :D
Kram

ime said...

Jag fick dåligt samvete över att vara ledig när det visade sig bli ännu färre på plats men dom tyckte inte jag skulle ställa in min ledighet. Det blev jag såklart tacksam över.
Ja det är ett antal mil melkan oss, tror det är 120 mil, så det syns i naturen.
Kram

Znogge said...

Så omtänksamt och snällt av dig att erbjuda dig att jobba men bra av dina kollegor att de inte nappade på det. Jag tror också att du behövde vilan och som Ingrid säger så får du slita när du är tillbaka.

Vilka vackra höstbilder!

Kram

ime said...

Ja jag blev glad när dom tyckte att jag skulle ha min semesterdag. Det är ju illa om man inte kan ta ut sina lagstadgade semesterdagar.
Visst är det vackert i naturen nu!
Kram