Thursday, October 15, 2020

Torsdag

 Jag saknar min mamma. Från tiden när hon var frisk. Det är så synd nu när man har mer tid att inte ha henne kvar. Kan bli så avundsjuk på dom som har kvar sina pigga föräldrar. Helt förundrad. Det är 6 år sen min mamma dog men 13 år sen hon blev sjuk. Egentligen blev hon det tidigare men det var 2007 som hon inte kunde bo hemma längre. Idag hade jag haft saker att fråga henne om. Min moster har jag inte haft kontakt med på ett tag. Det är så svårt att prata med henne i telefon för hon hör inte. Hälsa på vågar man ju inte.

Min förkylning har jag dragits med över tre veckor nu.  Det är precis som jag orkar under veckorna, sen när helgen kommer blir jag extremt trött och känner mig sjuk. Jag var ju negativ vid covid-testet. Men folk följer inte rekommendationerna, dom kommer halvsjuka till jobbet och säger att det är en vanlig förkylning. Det kan man ju inte veta om man inte gjort ett test.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det är jobbigt att förlora sin mamma oavsett vilken ålder man är i. I alla fall om man har haft en bra relation. Du har säkert massor av fina minnen men det kompenserar inte för de samtal man inte kan ha. Det är så klart extra trist nu när du inte kan ha kontakt med din moster heller.
Vilken jobbig och långvarig förkylning du dras med. Du kan i alla fall säga att du vet att det är en förkylning och så borde de flesta tänka. Man testar sig när man blir sjuk och först när man vet att man inte har corona går man till jobbet. Men cheferna kanske tycker att det är bra att de kommer. Krya på dig!
Kram

ime said...

Ja det är saker man velat fråga om som man inte tänkte på när man var yngre.
Tack jag känner mig bättre nu, jag hoppas jag får må bra i helgen med, har haft 3 helger på rad då jag inte känt mig pigg.
Kram

Znogge said...

Visst saknar man sina föräldrar när de inte finns längre och den saknaden finns alltid kvar.

Så nonchalant att dyka upp på arbetet när man inte är helt frisk. Ingen kan veta att det bara är en vanlig förkylning för Covid-19 drabbar så olika.

Kram och god kväll!

ime said...

Ja saknaden finns hela tiden.
Ja jag tycker också det är konstigt att man väljer att gå till jobbet utan att testa om man är smittad. Man kan inte avgöra det själv om det är en vanlig förkylning.
Kram