Friday, December 04, 2020

Äntligen helg


 Lilla Zelda på bild

Längtan efter arbetsveckans slut är stark varje vecka, jag längtar också efter lite jullov. Ska jobba två veckor till sen är jag ledig en vecka. Det har varit en jobbig höst, det går inte att jämföra med den avdelningen jag var på innan och dom jobbiga arbetstiderna men vi har varit underbemannade på denna avdelningen ända sen i våras. Kanske tur att det varit lite lugnare i och med Corona.

Ja nu är det andra advent i helgen och tiden bara rusar iväg. Igårkväll snöade det rätt mycket men det hade smällt undan till morgonen. Ska försöka ha en vilsam helg. Sova ut på morgnarna och dricka mitt kaffe i lugn och ro.

4 comments:

Znogge said...

En vilsam helg ser jag också fram emot! Ännu mer längtar jag efter julledigheten som nu inte är lång borta.

Hoppas du kan koppla av ordentligt i helgen nu.

Kram

ime said...

Ja tänk att man ser avkoppling som sin bästa upplevelse!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vila och återhämtning efter en stressig vecka är jätteviktigt. Jag hoppas att du och alla andra som sliter där ni borde vara fler får en riktigt skön och vilsam helg. Jag önskar också att det blir lite mindre stressigt efter helgen.
Kram

ime said...

Ja nu ska det börja en ny medarbetare på tisdag som ska ha administratörsrollen så det borde bli lite lugnare hos oss då.
Kram