Saturday, December 05, 2020

Lördag


 Var en snabb sväng på stan, hade ett par ärenden att uträtta. Ganska mycket folk på stan och på olika fik för att vara mitt i en pandemi. Jag hade sett att en fin blomsteraffär hade bra pris på Ester&Erik-ljus så jag gick dit. Brukar inte besöka just den blomsteraffären så ofta men det blir det ändring på nu. Vilka fantastiska blommor och inredning dom har! Blev ett par julklappsinköp också. Ju äldre jag blir, desto mer älskar jag blommor. J blev imponerad av alla mina blommor när han kom hem till Sverige. Japaner har inte mycket blommor i sina hem, våra hem är mer ombonade. Jag försöker ju alltid ha färska blommor också.

4 comments:

Znogge said...

Visst är det trevligt med en bukett och din är verkligen vacker. Just nu är här så rörigt att det inte är riktigt lönt men sedan så.

Kram och god lördag!

ime said...

Nej jag förstår att du inte satsar på blommor just nu! Men när köket är klart blir det roligt igen.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Väldigt vackra rosor och jag vet vid det här laget att du gillar och blir glad av blommor. Det blir nog de flesta av oss :D
Kram

ime said...

Ja jag känner riktig genuin lycka när jag kommer in i en fin blomsteraffär. Det får gärna vara lite inredningsprylar också.
Kram