Wednesday, June 23, 2021

S.e.m.e.s.t.e.r

 Bästa känslan är att gå hem och ha sin välbehövliga ledighet framför sig. Jag är glad att jag varit på kontoret idag för det känns ännu bättre när man packar ihop och går än när man loggar ut hemifrån. Det har varit en intensiv tid in i det sista. Vi är för få och jag har fått vara med på flera digitala aktiviteter som haft med jobbet att göra. Ett inte helt lyckat sådant var i morse, jag hade lagt märke till att jag var inbjuden till något som jag inte fattade vad det var, 1 minut innan det skulle börja skrev jag till T, min teamledare att det väl inte gällde mig. Men jo det gjorde det. Jag fick hastigt hoppa in på ett möte där det var 5-6 it-nissar som väntade på mig. Det har varit något märkligt fel på ett program jag använder. Då säger dom "välkommen Marie nu kan du dela skärm och visa vad problemet är" och jag blev helt svettig, jag hade inte ens programmen uppe. Sen fick jag sitta där och lyssna medans dom skulle lösa det och det var rena grekiskan för mig. Efter det administratörsjobb ett par timmar för att sen sitta med på tre digitala i intervjuer för framtida kollegor till oss. Det var roligt och känns som ett förtroende att få representera gruppen och få vara med och välja. Jag har ju ändå bara varit medarbetare i drygt ett år.

Nu ska jag i alla fall göra allt för att varva ner, ha sovmorgnar och hoppas kunna vara mycket på min balkong. Imorgon ska jag få min andra spruta.

4 comments:

Znogge said...

Visst är det en alldeles speciell och härlig känsla när hela semestern ligger framför en. Jag tror det betydde mycket att du fick lämna kontoret och faktiskt gå hem för det blev en markering. Hoppas du får njutbara men samtidigt avkopplande d<agar. Batterierna behöver vi ladda.

Kram

ime said...

Ja jag hörde om en kollega som gick på semester och jobbade hemifrån, det var inte alls samma känsla.
Batterierna behövs verkligen laddas!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Underbart att ha den där härliga första-dagen-på-semestern-känslan :D Jag tror också att det gjorde skillnad att du gick hem från kontoret och inte bara loggade ut. Men vad jobbigt att sitta med i ett möte där du inte kände att du riktigt hängde med. Men jag tor nog att de förklarade för dig hur du skulle göra. Kul att få delta i rekryteringssamtal. De sätter väldigt mycket värde på dig...det märks.
Ha nu en superhärlig semester :D
Kram

ime said...

Ja allt blev så pinsamt med det mötet, jag sa att jag inte var riktigt förberedd och dom tyckte säkert att jag gjorde ett klantigt intryck.
Tack, jag ska göra mitt bästa för att njuta av ledigheten!
Kram