Sunday, July 23, 2023

Semester

 



Igår tog jag tåget till Sölvesborg, jag och E var på Ritz. Vi satt ute under ett stort parasoll och plötsligt öppnade himlen sig och det bara vräkte ner. Som tur var så blev vi inte blöta för parasollet tog allt. Sen strosade vi runt lite i de mysiga butikerna. Det enda som fick följa med hem var en bukett pioner.

Väl hemma igen var jag så trött, jag bestämde mig för att vila lite men sov mellan 2 och 3 timmar. Det var en jobbig sista arbetsdag i fredags, vi var så få och det var svåra ärenden så det kändes som att jag jobbade ända in i kaklet. Så det är väl inte konstigt att man är trött. Nu ska det bli skönt att få sova ut på morgnarna, låta kroppen avgöra och försöka gå ner i varv. Jag har inget bokat på min ledighet utan ska göra vad jag känner för och så får vädret också avgöra.

4 comments:

Znogge said...

En tur till Sölvesborg blev väl en bra och trevlig inledning på semestern. Otur med vädret så klart men bra att ni satt under ett rejält tilltaget parasoll. Så söta pioner som fick följa med hem och de står så fint där de står.

Du behövde garanterat sova en stund och då ska man unna sig det. Huvudsyftet med semestern tycker jag ändå är vila, återhämtning och att samla nya krafter. Hoppas vädret bättrar sig något för just nu är det inte roligt, i alla fall inte här.

Kram och god söndag!

ime said...

Ja det kändes bra att börja ledigheten med ett Sölvesborgsbesök.
Känner också att jag får unna mig en sovstund om det är vad kroppen behöver, precis som du skriver är det återhämtning som gäller. Nej vädret just nu är verkligen inte upplyftande.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Jag kan nästan se er framför mig där ni sitter och kanske småfnissar lite åt att det regnar medan ni har det bra under parasollet :D Mysigt med fika och fina blommor fick du med dig hem också.
Jag hoppas att du kan sova dig tillbaka till att bli pigg och full av energi så att du orkar med semestern. Vad som kommer sedan hoppas jag att du kan bortse från, åtminstone ett litet tag. Skönt att inte ha något inplanerat för då kan du vara spontan och låta dagsformen bestämma.
Kram

ime said...

Jag läste lite om att känna den här tröttheten när man går på semester, det är inte så ovanligt och jag hoppas det går över, jag behöver i alla fall inte ställa någon klocka på ett tag. Lite spontana grejer får det bli ja.
Kram