Thursday, August 24, 2023

Sensommar är bäst

 Det  är så underbara sensommardagar. Skön sol och ett särskilt ljus blir det vid denna tiden på året. Såg många som satte näsan mot solen och njöt när jag väntade på tåget hem. Som om man vill suga i sig det sista av sommaren. Underbart. Idag beställde jag sushi i en app och plockade upp på min promenad hem från tåget, det är ju så smidigt. Sen kollar jag och njuter av friidrott på tv på kvällarna. Det bästa jag vet. Daniel Ståhls final var en rysare och det var en otrolig prestation han gjorde. Annars har det varit en tuff vecka med mycket it-problem som har gjort det jobbigt för oss alla på jobbet, tur det bara är en dag kvar och sen helg.

5 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Vad fint att du får så fina dagar som du njuter av och visst är det en härlig tid när sensommaren kommer. Jag ser fram emot höst och färger. Jag tittar också en hel del på friidrotten och det var en riktig dunderavslutning för Daniel Ståhl. Kul att se hans glädje och höra hans skratt :D
Jag hoppas att problemen på jobbet snart löser sig och att hösten blir mycket bättre på alla sätt.
Kram

znogge said...

Visst kan vi njuta av fina sensommardagar nu och det gäller att ta vara på dem. Visst är det smidigt att beställa via olika appar. Några restauranger här nere har det så och det går betydligt snabbare numera.
Själv har jag inte tittat på friidrotten men sett vissa glimtar ändå så klart.
Då måste det kännas skönt att det bara är en arbetsdag kvar. Det är så irriterande när allt inte fungerar som det ska och det tar på energin.

Kram och god kväll!

ime said...

Ja jag gillar denna tiden i slutet av sommaren jättemycket, även hösten är fin.
Det var helt fantastiskt att se Daniel Ståhls sista kast och han verkar så genuint trevlig!
Ja vi får verkligen hoppas saker blir bättre på jobbet, känns som en mening jag skrivit många gånger 😊
Kram

ime said...

Ovanstående svar var till Ingrid!

ime said...

Znogge: ja appar är så bra att beställa mat genom, man behöver inte vänta, bara hämta upp maten.
Ja it-problem tar verkligen på ens energi, inget kan man göra åt det själv. Tack och lov är det fredag imorgon.
Kram