Saturday, January 27, 2024

Lördag


 Har varit en sväng på stan, sol och blå himmel vilket gör att man direkt får vårkänslor. Hade lite ärenden, sen sprang jag på en blå stilren kavaj/jacka till ett fantastiskt pris, 400 kr som har kostat 1500 kr. Mycket av det jag köper är fynd. Hittar man då något med klassiskt snitt har man det länge. Var på apoteket och hämtade ut blodtrycksmedicin och så köpte jag D-vitamin. Fick svar från bentäthetsmätningen, jag är tack och lov inte benskör men har låg benmassa. Då rekommenderas styrketräning och D-vitamin.

Idag kommer J, vi ska fira hans födelsedag. Äntligen får jag lämna över presenten jag köpte i december och så ska vi äta och fika gott.

4 comments:

Znogge said...

Så härligt att kunna njuta av solen och en ledig lördag passar det extra bra. Här är det mulet men det regnar i alla fall inte.
Trevlig med en tur på stan och grattis till den snygga jackan. Vilket bra pris dessutom och klassisk i snittet så den får du användning för. Just klassiska plagg kan man ha länge i garderoben utan att de känns gamla.

Så mysigt att det äntligen blir dags för firande så jag önskar er en riktigt fin kväll!

Kram

ime said...

Det har mulnat på här också men jag njöt av solen när den väl var framme.
Jackan var verkligen i min smak.
Tack, önskar er också en fin kväll!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Härligt med vårkänslor och att få glädja sig åt en ny jättesnygg jacka :D
Bra att du inte är benskör men det är nog bra att förebygga med D-vitamin. Jag skulle ha bett om recept på det och kanske vore det bra att få en uppföljning. Men om läkaren inte sa något om det så var det kanske inte så viktigt.
Vad roligt att det äntligen blev dags att fira :D
Kram

ime said...

Vi ska göra om mätningen om fyra år, det ska jag själv påminna läkaren om. Det är många som tar d-vitamin nu för det var nästan slut på apoteket.
Ja det blev ett trevligt firande!
Kram