Thursday, January 18, 2024

Sjuk igen

 Jag fick åka hem från jobbet i tisdags, hade sån huvudvärk som inte ville ge med sig trots värktabletter. Jag märkte att det var migränkänslor men det är precis som jag inte fattar det eftersom det är så länge sen jag hade riktiga migränanfall. Men det är så konstigt, för jag får alla migränsymptom men också influensasymptom, precis som innan nyår. Då fick jag också feber och hosta. Vet inte om jag haft feber denna gången, men jag har frusit och svettats så det är väl inte omöjligt. Såna underliga symptom. Vet inte om det kan vara efterverkningar av covid för jag hade ju nåt liknande 2021 (tror jag) när jag nog också haft covid. Men jag måste bli bättre på att lyssna på min kropp, jag kände mig inte bra när jag gav mig av i tisdags morse, det är ju bättre att jag jobbar hemifrån vid såna tillfällen, det är så himla jobbigt att ta sig hem med tåg när man mår dåligt. Jag har mina löften om att tänka mer på min hälsa. Ska börja göra mina övningar igen på yogamattan som jag slarvat med ett bra tag, blir ju lätt så när man inte tycker man behöver det längre. 

Till helgen skulle jag och J firat hans födelsedag, båda mina barn fyller på måndag. Nu såg jag att det skulle vara banarbete så tågen var delvis ersatta med buss. Det funkar inte så bra, att behöva gå av tåget och stå och vänta på buss i detta vädret dessutom. Så vi tar det nästa helg. Lilla S får jag få fira på distans.

4 comments:

znogge said...

Men vilken otur att du blivit dålig igen. Egentligen skulle du väl stannat hemma men så tänker man att det går nog. Dumt så klart för det är så viktigt att lyssna på kroppen. Migrän är verkligen inte roligt alls. Jag hade det mycket förr men peppar peppar så är det mycket sällan numera vilket är en stor lättnad.

Det låter väl som en bra strategi att fira nästa helt i stället även om det blir en besvikelse så klart när planer inte blir av som tänkt. Då får du fira med S på distans precis som vi gjorde med M men det gick det med. Det blir ju så när man inte bor på samma ort.

Hoppas du kryar på dig snabbt och ha det så bra som det går.

Kram

ime said...

Ja man behöver lyssna mer på sin kropp, jag ska bli bättre på det. Har man migrän på gång ska man ju ta medicin i tid så blir man inte så dålig.
Jag har varit i Stockholm i samband med när S fyllt år några gånger, men det blir inte i år. Med tanke på väder och inställda tåg så är det nog bäst, mycket härligare att åka upp när det är mer vårlikt.
Tack Znogge!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vad jobbigt och trist att du är sjuk nu igen. Det verkar som en mix av olika slags sjukdomar men kanske är det så det kan bli efter en covid-sjukperiod. Det hade nog varit bättre att jobba hemifrån men jag vet hur man väntar in i det längsta och vill tro att det inte är så farligt. Bra att du har intentionen att tänka mer på din hälsa.
Klokt att skjuta upp firandet tills förutsättningarna är bättre. Du ska ju orka med både resan och trevligheterna utan att ta helt slut.
Kram

ime said...

Ja jag har en konstig mix av symptom just nu, jag mår bättre nu och hoppas det ska fortsätta kännas så.
Jag var lite otydlig när jag skrev, J kommer till mig och så firar vi här, han är hos mig en dag och en dag hos sin pappa. J har bara en studentlägenhet så det blir lite trångt att fira i Lund.
Kram