Sunday, February 16, 2014

Åh tänk en liten kattunge igen, en som hoppar omkring och är så underbar. Egentligen är mina katter som kattungar på ett sätt, dom hoppar också omkring och jagar varandra, men det är aldrig fel med fler katter. Tänkte på det senast igår, tre katter är perfekt, jag saknar min Svala mycket. Min fina klumpiga lilla Svala-katt som älskade att lägga sig rakt på min mage. Det gör fortfarande ont när jag tänker på att hon bara fick bli fyra år, min lilla älskling.
Nu till något annat. Jag gillar att surfa runt på hemnet. Helst kolla in lägenheter jag skulle kunna tänka mig att köpa, då i annan stad, allra helst Stockholm. Det är roligt att kolla in hur andra har det. Idag tittade jag på ett hus i Åhus, ett nybyggt där allt var alldeles blankt och perfekt. Köket hightech och blankt, soffan med divan i vardagsrummet som alla har, panelgardiner, fondväggar, allt alldeles nytt och perfekt och det tilltalar mig inte alls. Framsidan på huset stenlagd och baksida enbart gräs och så nära till grannarna och total insyn. Jag fattar inte hur folk kan stå ut att bo så, jag får utslag bara jag ser det. Visst kan det vara nytt men ändå ha charm och det finaste är väl inredningsmässigt att blanda lite gammalt och nytt, det ska väl inte se ut som ett möbelvaruhus. Jag älskar gamla lägenheter (tittar sällan på hus eftersom jag inte kommer att bo i hus mer), men det ska vara den gamla charmen, stora fönster och gärna djupa fönsternischer, inte alldeles rakt och fyrkantigt utan det får gärna vara någon snedvägg. Det skulle vara så roligt att hitta något sådant och gärna i en stor stad med massor av möjligheter att göra saker, jobba med det jag allra helst vill. Men så länge är jag väl nöjd med det jag har nu.

No comments: