Sunday, February 16, 2014

Känner mig lite nedstämd ikväll. Jag har nog lite abstinens efter mina barn, det är bara en vecka sen J åkte, men känns som mycket längre. Lilla S har jag inte träffat på en och en halv månad och det är länge, vi har aldrig i hennes 23-åriga liv varit ifrån varandra så länge, och det känns. Sen är det nog lite söndagskänslor, helgen försvinner så fort och så är det jobbvecka igen. Men jag försöker tänka att det blir lite ljusare för varje dag, vi är på väg mot våren. Snart kan man lägga undan sina tråkiga vinterkläder.
På lördag är det kattutställning här i Kristianstad, ska sen om jag kan få E med mig. Jag blev tipsad av en tjej som jag jobbat ihop med i Ronneby, hon ska ställa ut en katt som hon försökte få mig att köpa i somras, jag hade gärna gjort det men vågade inte ta på mig fler kostnader, det är dyrt med försäkringar inte minst, mycket dyrare att ha katterna försäkrade än lägenheten eller bilen. Sen hoppas jag att I är där, uppfödaren jag köpte Svala av, det hade varit så roligt att träffa henne.

No comments: