Friday, February 21, 2014

Japp, nu har jag också besökt Emporia och det var ju på tiden, det är ju länge sen dom öppnade men det har faktiskt inte blivit av. Jag gillar att gå i städer, i Malmö i detta fallet, alltså utomhus... men visst var Emporia fantastiskt, superflott! Massor av fina butiker och inte alls bara en massa kedjor. Fina fik och matställen dessutom. Överst finns en stor terass där man kan sitta utomhus på sommaren och där har man Öresundsbron som fin utsikt. Jag köpte en stylingcreme till håret och ett nagellack på Kicks. Sen köpte jag ett par superfräcka byxor på Zara, jag ser ju tyvärr inte ut som på bilden.... och en vit lång skjorta. Zara har blivit min favoritaffär, där finns så himla mycket fint. Sen var jag på besök hos optikern, som var själva anledningen till mitt Emporia-besök. Och visst hade synen försämrats, jag har nog inte kollat synen på snart fyra år... jag hade blivit mer närsynt och så har jag ju ett brytningsfel, långsynt hade jag inte blivit, det är annars vanligare i min ålder men sen är det det här med att kunna läsa nära, det kan jag ju inte, inte liten text, så nu är det progressiva linser och glasögon som gäller. Jag ska få börja med att testa några linser och se hur det funkar, det här är dyrare så klart än dom linserna jag har. Sen behöver jag ju nya glasögon också. Ja, vi får se hur det slutar. Rolig eftermiddag har jag haft i alla fall.

No comments: