Saturday, February 22, 2014

I morse kom E hit, hon skulle hjälpa mig med katternas klor, hon höll en katt i taget och jag klippte klor, det gick bra. Sen promenerade vi till Yllan där kattutställningen var och det var jättetrevligt där med många fina katter! Träffade E som jag jobbat ihop med i Ronneby och fick se hennes fina katter. Sen gick vi in till stan och fikade på Duvanders.
Hela dagen har jag haft mina progressiva linser på mig men reagerade på att jag inte såg med höger öga. På eftermiddagen skulle jag ta av linserna och då kunde jag inte hitta linsen i högra ögat. Jag har varit med om tidigare att linsen flyttat sig upp under ögonlocket och så har jag fått hålla på och trixa för att få ut den. Jag tyckte jag såg linsen uppe under ögonlockat men kunde inte få ut någon hur jag än höll på. Jag vet ju att man måste ha ut den, den kan inte ligga där. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen och dom uppmanade mig att åka till en vårdcentral och rekommenderade en som hade öppet idag. Så jag fick åka dit. Läkaren där droppade i någon bedövning och sen en vätska som skulle visa om det fanns någon främmande kropp i ögat men han hittade ingenting, så den finns inte där. Måste ha tappat den. Så dumt. Jag skulle ju försöka med dessa linserna en vecka och sen komma tillbaka till optikern på fredag.

No comments: