Saturday, February 15, 2014

Jag har ju min egen levande väckarklocka och det är såklart Tilda. Numera går jag ju upp klockan fem på morgonen och hur Tilda kan veta vad klockan är INNAN den ringer förstår jag inte, hon börjar alltså väcka mig lagom innan den ringer. Då tvättar hon mig i ansiktet med en liten blöt tunga och hon är SÅ envis. Idag väckte hon mig sådär halv nio, kanske har hon försökt vid fem men i så fall har jag inte märkt det, men helt klart tyckte hon att halv nio faktiskt borde räcka för mig och jag gav upp och gjorde henne till viljes.
Igår var det Alla hjärtans dag, jag fick ett geléhjärta vid tåget vid sådär kvart över sex, men det var inte mer romantiskt än att det var ett gäng tanter från Moderaterna som delade ut dom. På jobbet var det någon som gick runt och lämnade ett varsitt chokladhjärta med en text "Du är fin" och tänk att det inte ska behövas mer för att man ska bli lite varm i kroppen.

No comments: