Thursday, July 27, 2017

Torsdag

Vi bestämde lite hastigt, jag Å och I att träffas igår. Å bor ju i Älmhult, hon har inte semester just nu men tog lite längre lunch och så träffades vi tre, jag och I tog tåget till Älmhult, för att äta och prata ikapp sedan sist. Vi har ju tidigare jobbat ihop i många år och har många samtalsämnen. Eftersom jag frös i tisdags när vi var på Österlen tog jag på mig mer kläder igår och givetvis blev det den varmaste dagen på länge och jag svettades... går liksom inte att lita på väderprognoserna längre. Det var soligt och varmt alltså. Efter vi lunchat färdigt tog jag och I bussen till Ikea och där hade vi nog den snabbaste visiten någonsin. I handlade för det imponerande beloppet av 66 kr!! Jag för lite mer, men det jag behövde var nya teskedar, en orkidé och lite ljus fick också följa med hem. I skulle bara fylla på förråd av barnbestick och barnporslin, dom väntar sitt andra barnbarn i dagarna. Sen tog vi bussen tillbaka till Älmhult centrum, tog en varsin mjukglass först, sen vidare med tåg hem. Väldigt smidigt allting, tågen gick som dom skulle, det är man väldigt tacksam för eftersom det här till ovanligheterna. När jag kom hem hyrde jag en bil och åkte till Maxi för att fylla på med lite saker hemma som kattsand och liknande. Så det blev en heldag med många ärenden avklarade och trevligt sällskap.
På den politiska plattformen verkar Sverige ha klarat sig undan en regeringskris för tillfället i alla fall. Denna bloggen brukar inte avhandla politik så mycket, men jag är samhällsintresserad och vill hänga med i allt som händer. Känns lite konstigt att det mitt i sommar och semestertider blir så här dramatiskt. Tänker inte gå djupare in på vad som hänt, outsourca tjänster så att känslig information både om människor och rikets säkerhet kommer i orätta händer låter ju fullständigt galet. Så att huvuden ska rulla är ju inte helt otippat. Synd bara på Ygeman, han har ju ändå framstått som väldigt trygg och vettig och när Sverige hamnade i sådan invandringskris hösten 2015 var det han som hela tiden oförtrutet framträdde och hade svar på många svåra frågor. Ja, vi får väl se vad som händer.

2 comments:

Znogge said...

Den politiska situationen är onekligen lite speciell minst sagt. Nu återstår det att se vad denna ändring leder till...

Kram

ime said...

Ja... det kanske väntar en spännande politisk höst. Kan sakna min son extra mycket nu för vi har alltid haft så givande diskussioner när det gäller samhället och politik.
Kram