Wednesday, November 06, 2019

Trist månad

Denna månaden är så trist och grå. Som ett försök att muntra upp mig själv hade jag en rosa småblommig klänning på mig igår. Är så trött på allt svart och murrigt. Mörkt är det också, jobbar man dagtid ser man inte sitt hem i dagsljus denna tiden. Idag är jag ledig. Igår när jag skulle åka hem var det nåt växelfel, ett Öresundståg stod inne och det var skyltat att det skulle gå så det satt folk i hela tåget, det enda som fattades var personal. Ingen information såklart. Plötsligt blev hela tåget mörkt och efter ett tag var vi en del som gick av och tog ett pågatåg istället. Då upptäckte jag att jag tappat min ena skinnhandske ombord på det mörka tåget. Så typiskt. Varför tappar man alltid dom fina handskarna och inte billiga stickade?
Två arbetsdagar kvar på denna veckan, har ledig helg. Har inte varit hemma och haft ledig helg på en månad. Ska bli skönt, jag är en riktig hemmakatt. Älskar att krypa upp i soffan, tända lite ljus och kolla på något bra på läsplattan eller tvn.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

När jag läser om att det är problem med tågen hos dig lite då och då känns det ganska bra att ha en egen bil. Jag har funderat på om jag behöver den men det är frihet att kunna åka vart som helst när jag vill. Bussar och tåg går inte överallt. När man jobbar så är det nog lätt att bli trött på att alltid har mörker när man åker eller kommer hem. Men snart kommer december och även om det är ännu mörkare då kanske det ändå känns lite mysigare med advent :)
Kram

znogge said...

Vilken otur med handsken och visst tappar man alltid det bästa paret. Vilket bra initiativ att ta en småblommig klänning för november är en grå månad. Så skönt för dig att få en ledig helg för det kan du verkligen behöva. Hoppas att den blir avkopplande och skön.

Kram

ime said...

Ingrid: absolut är det en frihet att ha bil. Däremot är det inget alternativ för mig att åka bil till jobbet eftersom jag har en pendlarbiljett i hela Skåne genom mitt jobb. Det finns dom som kör bil ändå men det blir jättedyrt jämfört med att åka tåg.
Kram

ime said...

Znogge: ja jag är väldigt sur över att jag tappade min fina handske.
Jag hoppas på en riktigt avkopplande helg.
Kram