Friday, November 01, 2019

Halloween på jobbet

Denna veckan har jag varit otroligt trött, har lagt mig tidigt varje kväll, ändå har jag varit helt borta när klockan ringt på morgonen. Har känt mig hängig, lite halvsjuk. Idag är jag ledig, planen är att åka ut till min föräldragrav, sätta en gravsmyckning och tända ett ljus. Jag önskar att jag varit ledig i helgen men ska tyvärr jobba. Igår hade vi i arbetsmiljörådet möte med vår högsta chef, det kändes som ett bra möte. Sen hjälpte jag till på kundtjänst, dom hade jättemycket medan vi haft det lugnt på vår avdelning hela veckan. Nu har våra enhetschefer slutat och ny chef tar över ansvaret. Hon verkar vettig, men det är ju för tidigt att uttala sig.
Igår var det många som var utklädda i alla möjliga hemska skapelser på jobbet. Det var clowner, djurdräkter, bl a var tf chef på trafikledningen en gris med huvud och allt, det var Mimmi pigg, fladdermus och min chef hade en stor spindel i håret. Man hade släckt ner i lunchrummet och hade levande ljus. Det var ju bara vår våning som firade Halloween så när alla utklädda satt tillsammans i lunchrummet så blev det mycket skratt när andra i huset kom och såg detta. Man behöver ha lite roligt ibland.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det är väldigt trist att du ska vara trött så ofta och inget verkar bli bättre. Det är inte lätt att veta vad man ska kunna göra för att du ska må bättre men det kan ju inte fortsätta på det viset hur länge som helst. Men det är ju ändå kul att ni kan ha kul på jobbet och att så många vågade klä ut sig :D Har man kul får man energi och det kan ni behöva.
Kram

ime said...

Jag tror att det är vårt jobbiga schema med så hoppiga tider och långvarig stress på jobbet som gör mig så trött. Att vi ena veckan jobbar 6 dagar, vi har för lite sammanhängande ledighet även om det blivit bättre att vi har 3 dagars ledigt var femte vecka. Men den extra lediga dagen jobbar vi ju in. Jag tror jag helt enkelt behöver jobba dagtid och 5 dagar i veckan för att må bäst.
Kram

Znogge said...

Även om jag inte firar halloween så kan jag tänka mig att det var ett uppskattat inslag. Visst behöver man skratta tillsammans på jobbet för annars orkar man inte.
Jag kan tänka mig att arbeta 5 dagar i veckan och dagtid vore det mest optimala faktiskt. Jag vet att en del föredrar oregelbundna arbetstider men mig hade det inte passat.

Kram och ha en bra dag!

ime said...

Jag var positivt inställd till att jobba oregelbundet när jag började, jag var van vid helgjobb oxh kan uppskatta ledig dag mitt i veckan. Men stressiga dagar kombinerat med de här konstiga tiderna verkar trötta ut alla på mitt jobb.
Kram och detsamma till dig!