Monday, October 28, 2019

Hemma igen

Det har, som alltid, varit en jättehärlig helg i Stockholm. Kontrasten blir alltid stor när man kommer hem. Det har jag känt hela mitt liv, jag gick på gymnasiet första gången jag var i Stockholm och jag minns hur trist det var att komma hem, då bodde jag hemma. Jag har alltid trivts i större städer. När jag kom upp i fredags gick jag till NK och lunchade, dom har ju en saluhall längst ner där man också kan äta. Jag brukar äta på Östermalms saluhall, där pågår en större renovering och en tillfällig saluhall finns på Östermalms torg, renoveringen ska vara klar i januari och då måste jag planera in ett besök. Jag strosade runt lite, gick i Gamla Stan innan jag tog tunnelbanan till Dante och hans föräldrar. Jag hade en giraff med mig, modell stor och Dante blev alldeles till sig. Han släpade omkring på den och släppte inte den ifrån sig. Den var ganska mycket större än Dante själv så det såg roligt ut. Vi åt gott på kvällen. På lördagen festade vi på smörgåstårta till lunch, jag köpte en varsin chokladbakelse. Jag fyllde år igår nämligen och som present fick jag kvällen på Hamburger Börs då vi åt trerätters och såg Ola Salo, jag och S. Det var en fantastisk upplevelse, har aldrig varit där, det är lite mindre så showen blir rätt intim. Vi satt ju vid vårt bord hela kvällen och hade jättebra platser. Ola Salo var såklart jättebra, han radade upp alla sina hits och man känner ju igen alla låtar. Det var superroligt att komma iväg på det här, allt kändes så lyxigt. På söndagen gick jag en liten runda på stan innan jag tog tåget hem. Idag har jag också varit ledig, jag har varit så himla trött, helt slut i kropp och huvud. Jag tål kanske inte sena kvällar längre. Nu är det jobb hela veckan, ledig fredag men jobb i helgen.

8 comments:

Znogge said...

Vilken fantastisk helg du hade i Stockholm. Så mysigt att träffa Dante och hans föräldrar och som lök på laxen en trevlig kväll med en bra artist. Då kan man inte klaga. Jag tycker mycket om Stockholm och var på väg att börja plugga där men valde en utbildning i Lund i stället. Vem vet hur det blivit om jag valt tvärtom? I och för sig inget att spekulera i för det blev alldeles utmärkt så här men Stockholm som stad har alltid tilltalat mig.

Kram och ha en bra arbetsvecka!

ibod11 - Ingrid said...

Vad mycket roligt du har hunnit med och kanske det allra bästa var att få se Dante kånka omkring på den gosiga giraffen :D Det är ju tur att Dante med familj bor just i Stockhom så att du kan kombinera allt roligt med att träffa dem och att strosa runt för dig själv lite. Jag är precis tvärtom, men det vet du ju redan. Det är kul att komma till Stockholm för en eller några dagar men sedan längtar jag hem till lugnare trakter :D
Kram

ime said...

Znogge: vad trevligt att du också gillar Stockholm. Det är mycket man kan undra vad som hade hänt om man gjort andra val i livet. Jag kan inte säga att jag ångrar något heller, men jag hoppas jag får förverkliga att bo i en större stad någon gång i livet.
Kram och tack så mycket!

ime said...

Ingrid: ja det är en väldig tur att Dante med familj bor i Stockholm. Men jag önskar att jag hade Dante lite närmare. Känns som för lång tid emellan jag träffar honom.
Kram

Från Glam till Damm said...

Men vilken härlig helg! Och stort grattis i efterskott! Vilken fin födelsedagspresent, upplevelse av bästa sort. Det är sådant man vill ha nu i livet. Ja, visst lever man upp efter en helg i Stockholm. Så fina intryck att leva på tills nästa gång. Kul med giraffen och visst är det lyckat att hitta en present som blir så uppskattad åt barnbarn :-)

Kramen och ha det gott!

Anneli

Eva i Dalarna said...

Härlig helg! Grattis till födelsedagen!

ime said...

Anneli: Tack ☺ ja det var verkligen perfekta presenten med Hamburger Börs, mat och fantastiska Ola Salo. Ja giraffen blev verkligen en succé, Dante släpade runt på den hela helgen!
Kram och detsamma till dig!

ime said...

Eva: tack så mycket!! ☺