Sunday, October 06, 2019

Vacker hösthelg

Ledig helg, en massa saker jag måste hinna med. Igår hade jag tvättstugan, fyllde på kylskåpet och gjorde en del ärenden på stan. Idag ska jag hinna städa av, stryka kläder. Jag har precis varit och satt ljung på kyrkogården. Det blev fint. Köpte en orkidé och cremefärgade rosor med mig hem. Jag vill alltid ha färska blommor i mitt hem. Ikväll ska jag och E gå och se Downton Abbey. Det ser jag fram emot.
Veckan som kommer blir tuff, fyra dagars jobb. Har sen ledig 3-dagars helg. Men vi är för få, vi har ett alldeles för högt tempo. När det är så kommer jag inte riktigt ner i varv när jag är ledig. Dessutom råkade jag ut för en hotfull kund i fredags så jag fick blanda in vår beredskap och chefer. Sånt tar på energin. Det positiva med denna helgen är det underbara höstväder som varit, kallt visserligen, men blå himmel och sol. Jag gick till en hästhage och fotade när jag var vid kyrkogården.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det blir väl ofta så när man arbetar att det blir mycket att hinna med under lediga dagar. Men jag kan tänka mig att det känns skönt när du har hunnit allt du hade planerat.
Hemskt att du ska behöva bli hotad i ditt arbete. Men det är bra att du inte behövde hantera det ensam. Ändå är det alltid svårt att skaka av sig otrevliga händelser och jag hoppas att du inte mår dåligt efteråt.
Kram

ime said...

Kunden som hotade var nästan min sista kund på fredagen så det var inte dom vanliga lätta stegen jag gick hem med en fredag, tyvärr. Det är inte helt lätt att skaka av sig. Men man vänjer sig på ett konstigt sätt.
Kram

Znogge said...

Så tråkigt och jobbigt med incidenten i ditt arbete. Hoppas att du fick adekvat stöd för vissa saker ska man inte hantera ensam. Förstår att det var olustigt och tog på krafterna.
När man är ledig vill man hinna med mycket samtidigt som man vill koppla av. Den ekvationen är inte alltid så enkel.

Kram och ha en bra kväll!

ime said...

Nej jag har tyvärr inte fått något stöd alls efter händelsen.
Precis... man måste hinna koppla av på sin ledighet också, får hoppas det blir bättre med det kommande helg.
Kram