Thursday, October 03, 2019

Torsdag

Jag älskar att kolla på friidrott, såg både Daniel Ståhl och Armand Duplantis ta sina VM-medaljer och hjälp vad spännande det var. Vilken härlig stämning det var mellan konkurrenterna också. Tycker det är underhållning på hög nivå.
Igår hälsade jag på nya chefen, det har kommit en ny person utifrån utan några kunskaper eller erfarenheter från det vi jobbar med. Ena enhetschefen vi har ska gå över och jobba med det jag gör. Den andra vet vi inte vad hon ska göra i framtiden. Hoppas det kan bli lite ordning framöver. Fick ett mail igår från en arbetskamrat som gjorde mig ledsen, han berättade att han drabbats av Parkinson och kommer att sitta i rullstol för att spara sina krafter. En chef på min avdelning drabbades av en stroke i somras, hon är yngre än mig. Tänk så snabbt allt kan ändras.

4 comments:

znogge said...

Ja. tyvärr kan livet förändras snabbt och det är sorgligt. Därför är det nog tur att vi inte vet allt.
Hoppas det blir bra med den nya chefen.

Kram och ha en bra torsdag!

ime said...

Ja man ska vara glad att man är frisk.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Jag har inte sett några friidrottstävlingar den här gången men jag är väldigt glad för de svenska framgångarna.
Livet kan förändras väldigt snabbt, det vet både du och jag av erfarenhet. Det är ofta inte mycket att göra åt det men man lär sig att uppskatta det man har.
Kram

ime said...

Ja man får sig en tankeställare när människor omkring en drabbas av sjukdom. Man har inte mycket att klaga på egentligen.
Kram